Beiroet: de eerste dagen - Reisverslag uit Beiroet, Libanon van Marc Wiel - WaarBenJij.nu Beiroet: de eerste dagen - Reisverslag uit Beiroet, Libanon van Marc Wiel - WaarBenJij.nu

Beiroet: de eerste dagen

Door: Marc van de Wiel

Blijf op de hoogte en volg Marc

21 Februari 2010 | Libanon, Beiroet

Hey!

Nou daar zitten we dan, Beiroet. De keurig gerenoveerde Franse en dure gebouwen steken sterk af tegen ruïnes en het oorlogserfgoed. Al met al veroorzaakt het gemengde gevoelens maar dat wordt met de dag positiever. De mensen zijn oprecht en bereid om je massaal te helpen wanneer je door de initiële afstandelijkheid heen prikt. Tot nu toe hebben we vooral gezocht naar appartementen en hoewel er nog niks concreet geregeld is liggen er al een aantal opties open. Onder leiding van Ali, een van de mannen die de actieve taak op zich heeft genomen ons te helpen, ronden we morgen alles af. Hij bemiddelt wel een prijs.

Zodra we gesettled zijn en ik internet tot mijn beschikking heb (typ nu op m'n iPhone) zal ik meer vertellen. Tot dan!

Marc

  • 21 Februari 2010 - 12:01

    Jeem:

    Goed om te horen!! Lekker weertje ook daar ;) Succes daar! Grt Jeem

  • 21 Februari 2010 - 14:46

    Marc:

    Hey! Ja valt wel mee hoor, het is wel bedrukt maar de zon schijnt momenteel niet echt. Vooral 's avonds koelt het af dus buiten eten is dan niet zo héél relaxt ;-).

    Hoe is het daar menneke?

  • 24 Februari 2010 - 15:49

    Jeem:

    Ja heel goed hoor! Btje bekaf, mrgoed dat krijg je he... Wel irritant trouwens dat ik geen melding krijg als jij reageert op mijn bericht. Keek toevallig weer ff. Maarja tis dan ook geen Facebook he! Spreek je snel weer op MSN en Skype!! Enjoy, ciao Jeem

  • 24 Februari 2010 - 16:00

    Renée:

    Hey Marc en Esther (we = jullie toch? ;-D)

    Wat leuk dat je een weblog gaat bijhouden, ben heel benieuwd hoe jullie het daar gaat bevallen! Vorige week nog even gegeten met een aantal van de MA in Utrecht en hoorde dat je er een lange stage gaat doen (en lees ik nu ook)- goed bezig!!
    Ik wens jullie voor nu veel succes met zoeken van leuk verblijf en geniet van de eerste indrukken! Ik ga dinsdag op het vliegtuig en heb er ook zin in :-)

    Groetjes en we stay in touch!

    Renée

  • 24 Februari 2010 - 16:06

    Reinout:

    Ey vriend,

    Wat een mooie verhalen alweer. Ben benieuwd naar de rest en uiteraard naar de eerste foto's van jou in je nieuwe huisje...zodra Ome Ali wat gefikst heeft that is :p

    X
    Rein

  • 14 Maart 2010 - 14:48

    Thomas:

    Nou hier komen ze dan:

    ''Ik ben eerlijke Ali en heb een speciale prijs voor jou, mijn vriend'' :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marc

Actief sinds 24 Juli 2009
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 27764

Voorgaande reizen:

27 Juli 2009 - 18 Augustus 2009

Utrecht - Istanboel

18 Februari 2010 - 30 November -0001

Beiroet

Landen bezocht: