München - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marc Wiel - WaarBenJij.nu München - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marc Wiel - WaarBenJij.nu

München

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marc

29 Juli 2009 | Nederland, Amsterdam

Hallo! Hier weer even een berichtje uit het prachtige München! De mensen zijn hier erg vriendelijk en er hangt een behoorlijk relaxte sfeer. In de afgelopen twee dagen heb ik bijna letterlijk de benen uit mijn lijf gelopen maar elke stap was de moeite waard !

Op de eerste dag ben ik naar het Residenz gegaan, een enorm pand dat in vroegere tijden bewoond werd door allerlei belangrijke mensen en leden van de koninklijke familie. Het tweede deel van die dag heb ik gespendeerd in de Englischer Garten, een onwijs groot park met een meer, rivieren, een grote biertuin en ontelbaar veel Bavarianen die hier ontspannen. Wat me al gelijk opviel is dat München een heel modieuze stad is, mannen in strakke overhemden en vrouwen met grote brillen en prachtige outfits. Hoewel München, als Bavariaanse stad, erg wordt beinvloedt door de Mediterraanse levensstijl heerst er veel orde op straat. Auto's staan netjes en kaarsrecht achter elkaar geparkeerd, mensen wachten massaal voor rood licht en op roltrappen staat iedereen netjes stil aan de rechterkant zodat andere mensen eventueel kunnen passeren.

In het hostel waar ik verbleef ontmoette ik een Italiaan 'you can call me Dodi' en een Amerikaan, Paul, met wie ik de avond heb doorgebracht. Het bavariaanse diner bestaat uit vlees, vlees en vlees dat je kunt bestellen tot half 12 's avonds. Verder krijg je hier overal pretzels bij (gezout brood in krakeling vorm) dat echt verrukkelijk is! In de biertuin later die avond (stel je voor, een enorm veld met picknick banken en niks dan pullen met liters bier, ookwel 'MAS' genaamd) heb ik heerlijk genoten van de vallende avond en het begin van de nacht.

Vandaag ben ik samen met de Italiaan naar het museum 'Alte Pinothek' gegaan, dat deel uitmaakt van de in totaal drie Pinothek musea. Na meer dan twee uur hier doorgebracht te hebben zijn we de buurt beter gaan verkennen, we hebben met name de artiestenwijk bekeken en hebben nog een tijdje gezeten aan een ander prachtig meer in de Engelse tuin.

Eigenlijk probeer ik nu al een half uur foto's van mijn digitale camera op de website te zetten maar die zijn helaas te groot. Jullie zullen hier dus nog even op moeten wachten!

Nog op de planning voor vandaag staan eten en de nachttrein naar Wenen pakken alwaar ik om kwart voor 6 in de ochtend zal arriveren...

  • 29 Juli 2009 - 19:22

    Jeem:

    Toll!

  • 29 Juli 2009 - 20:47

    MamaP:

    Hey Marc,
    Ik wist niet dat Munchen zo'n mooie stad is, prachtige foto's. Wenen schijnt schitterend te zijn, voor morgen een goede reis en ik zie uit naar je volgende verslag en foto's,
    liefs mama

  • 29 Juli 2009 - 21:00

    Jan:

    Jeetje, nooit gedacht dat Munchen zo'n mooie stad was! Top dat je alweer lekker aan de Paulaner zit te relaxen.. JALOERS!
    Succes weer in de nachttrein, hopelijk met wat meer 'plat lig' mogelijkheden dan de eerste etappe! ;)

    X

  • 30 Juli 2009 - 06:59

    Lil:

    Klinkt goed en ziet er mooi uit. Meteen de culturele plekken bekijken he, tja je bent cultureel antropoloog of niet :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Utrecht - Istanboel

Recente Reisverslagen:

10 Augustus 2009

Beograd - Suece - Kosova

05 Augustus 2009

Bratislava en Budapest

31 Juli 2009

Wien Huettel und Zentrum

29 Juli 2009

München

28 Juli 2009

Munchen Haubtbahnhof - kein café
Marc

Actief sinds 24 Juli 2009
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 27757

Voorgaande reizen:

27 Juli 2009 - 18 Augustus 2009

Utrecht - Istanboel

18 Februari 2010 - 30 November -0001

Beiroet

Landen bezocht: